MINISTERUL SPORTULUI SI TINERETULUI

CLUBUL SPORTIV PETROLUL PLOIEȘTI

Bine ai venit pe pagina oficiala a sectiei de Natatie a C.S. Petrolul Ploiesti.


Te pasioneaza inotul sau doar vrei sa aflii mai multe despre acest sport? Aici vei gasi informatii despre sportivii sectiei, performantele acestora, antrenori, clasamente, fotografii, antrenamente, date de contact si multe altele.

  • Despre inot...

  • Despre natatie

    Nataţia este o ramură de sport, care implică acte sau acţiuni motrice efectuate în vederea deplasării corpului prin apă.

    Formele de practicare ale nataţiei sau ramurile nataţiei, pot fi grupate astfel:

    1. activitate competitională;
    2. activitate ludică (distracţia şi jocurile în apă);
    3. activitate recreativ – igienică (înotul de agrement);
    4. activitatea de întreţinere a organismului (fitness);
    5. activitatea terapeutică;
    6. activitatea aplicativ – utilitară.

    Activitatea competitională, ca formă de practicare a nataţiei, este reglementată şi se desfăşoară sub tutela FINA ( Fédération Internationale de Natation), cuprinzând:


    1. Înotul sportiv – constă în parcurgerea anumitor distanţe prin înot, în bazine amenajate.


    2. Înotul in ape deschise – constă în parcurgerea prin înot, a diferite distanţe, în ape neamenajate (râuri, lacuri, mări, oceane).


    3. Înot sincron (synchronised swimming) – face legătura dintre înot, balet şi muzică, valorificând componenta artistică a diferitelor figuri şi combinaţii realizate în apă. Această activitate este rezervată exclusiv persoanelor de sex feminin. Competitoarele pot executa figurile individual, în duet sau în echipă.


    4. Săriturile în apă (diving) – constă în executarea unor sărituri, de la diferite înălţimi, urmate de efectuarea unor exerciţii în aer. Săriturile pot fi executate de pe trambuline elastice (1m, 3m) sau de pe platformă (5m, 7,5m, 10m). Săriturile pot fi executate atât individual cât şi în duet, situaţie în care cei doi săritori vor trebui să se sincronizeze.


    5. Polo pe apă – joc sportiv între două echipe formate din şapte jucători, care urmăresc prin procedee tehnice specifice, introducerea mingiei în poarta adversarului. Fiecare echipă are un portar şi şase jucători de „câmp” – doi fundaşi, două extreme şi doi atacanţi centrali. În afara celor şapte jucători fiecare echipă mai poate avea şi patru rezerve.

    „Terenul” de joc are lungimea de 30m, lăţimea de 20m, iar apa trebuie să aibe o adâncime de cel puţin 1,8 metri (de preferat 2 metri). Lăţimea porţii este de 3 metri. Durata unui joc este de patru reprize a câte şapte minute de joc efectiv. Echipele vor schimba spaţiul de joc în fiecare repriză. Jocul este câştigat de echipa care a marcat mai multe goluri (un joc de polo nu se poate termina la egalitate).


    Ascunde...

  • Avantajele practicarii natatiei

    • Natatia contribuie la dezvoltarea muschilor si, in acelasi timp, permite copiilor si adolescentilor sa se destinda si sa se relaxeze. Este o activitate care favorizeaza buna dezvoltare psihomotorie a micutului dumneavoastra si nu necesita o investitie foarte mare de timp sau un efort financiar exorbitant.

    • Inotul lucreaza toate grupele musculare, stimuleaza buna functionare a aparatului respirator si limiteza riscurile aparitiei scoliozei.

    • In timpul copilariei si al adolescentei, se produc modificari fiziologice si transformari ale structurii scheletice, iar inotul permite aparatului respirator si osaturii sa se dezvolte armonios.

    • Natatia se poate practica pe tot parcursul anului, indiferent de conditiile meteorologice. Antrenamentul zilnic nu depinde astfel de sezon, in masura in care copilul are grija sa se stearga corespunzator la iesirea din bazin.

    • Inotul se practica in general in piscine acoperite.

    • Echipamentul necesar nu este costisitor (casa, ochelarii speciali si slipii sunt singurele obiecte necesare).

    • Este un sport ideal pentru persoanele nervoase, anxioase, cu probleme de atentie si pentru cei cu tendinte depresive.

    • Dezvolta flexibilitatea, rezistenta si coordonarea.

    • Tonifica inima si plamanii.

    • Favorizeaza relaxarea si poate trata problemele legate de somn.

    • Contribuie la dezvoltarea timpurie a activitatii psihomotorii.

    • Este un sport ideal pentru persoanele timide, care se tem sa se implice in activitati care necesita competitie, si pentru cei care prezinta o tendinta catre obezitate si nu accepta usor alt gen de miscare.


    Ascunde...

  • Inot, tehnici si ponturi


  • Daca nu ai mai fost niciodata la bazin si esti tentat sa profiti de beneficiile inotului de intretinere, iti oferim cateva ponturi pentru ca sedintele sa nu fie obositoare, iar musculatura sa nu sufere intinderi.

    Indiferent pentru care stil de inot vei opta, trebuie sa respecti cateva reguli de baza pentru a evita accidentele, atat ale tale, cat si a celor din jur.


    Stilul liber

    Este cel mai raspandit stil de inot, adoptat de incepatori pentru simplitatea lui. Cel mai dificil lucru pentru cei care adopta acest stil de inot este sa isi coordoneze respiratia in asa fel incat capul sa ramana in apa aproape tot timpul.

    Bratele se vor misca alternativ, in sensul unei mori de vant, pe langa ureche. Pentru a putea inota in linie dreapta, fiecare mana va fi intinsa in mod egal si va impinge apa cu aceeasi forta.

    Bratul care se odihneste va fi asezat in forma de "s" pe langa corp, o pozitie care il relaxeaza. Picioarele se vor misca si ele alternativ, ca o pluta. Genunchii vor fi usor indoiti, iar pentru o propulsie maxima, miscarea picioarelor va fi una puternica.

    Respiratia este cea mai importanta ea asigura oxigenarea cerebrala si, atunci cand nu se efectueaza corect, pot aparea accidente grave, chiar fatale.

    In timpul acestui stil de inot, atunci cand se ridica primul brat, pregatit sa realizeze prima miscare, si umarul corespunzator va fi usor ridicat. Astfel, capul va fi intors in partea corespunzatoare mainii, iar in acel moment se respira.

    Capul se intoarce atat cat este nevoie pentru ca nasul sa se afle deasupra apei. Capul nu trebuie ridicat deasupra apei pentru ca altfel se incetineste propulsia.

    Inspira atunci cand mana este in pozitie verticala si expira in apa, pe gura si nas. Coordoneaza-ti respiratia in asa fel incat sa poti avea aer de fiecare data cand bratul intra in apa.


    Stilul 'pe spate'

    Este similar stilului liber, doar ca se inoata pe spate, in pozitia plutei. Atat mainile cat si picioarele se misca similar, doar ca forta cu care mainile se misca trebuie sa fie egala pentru a evita scufundarile si opririle dese.

    Mai mult, in timp ce mainile se misca, corpul se va inclina putin, pentru a putea impinge mai bine apa. Pentru o mai buna propulsie, forta in picioare va fi maxima atunci cand bratul se afla in pozitie verticala, pregatit sa impinga corpul in apa.


    Stilul bras

    Este un stil dificil de inot, solicitant si nepotrivit pentru incepatori. Se inoata pe burta, iar forta propulsiei este asigurata de ridicarea corpului deasupra apei, pana la nivelul pieptului. In acest timp, mainile sunt in pozitie verticala, cu coatele usor indoite, iar atunci cand pieptul se scufunda, se trec cu putere bratele pe langa corp.

    Se inspira atunci cand capul si pieptul sunt in afara apei si se expira sub apa, pe nas si gura. Pentru ca atat inspiratia cat si expiratia sunt foarte rapide, acest stil de inot nu este recomandat decat celor care au un bun antrenament fizic.


    Stilul fluture

    Este de asemenea un stil de inot dificil. Tehnica de inot este asemanatoare miscarii delfinului. Bratele vor avea aceeasi miscare ca si in cazul stilului bras, doar ca ele vor fi solicitate mai mult.

    Picioarele vor fi apropiate si vor avea miscari similare. Genunchii sunt usor flexati si vor imita miscarea delfinului atunci cand corpul se afla deasupra apei. Tot atunci se inspira, iar in momentul scufundarii se poate expira pe nas si pe gura.


    Ascunde...