MINISTERUL SPORTULUI SI TINERETULUI

CLUBUL SPORTIV PETROLUL PLOIEȘTI

Bine ai venit pe pagina oficiala a sectiei de Ciclism a C.S. Petrolul Ploiesti.


Te pasioneaza ciclismul sau doar vrei sa aflii mai multe despre acest sport? Aici vei gasi informatii despre ciclistii sectiei, performantele acestora, antrenori, clasamente, fotografii, antrenamente, date de contact si multe altele.

  • Despre ciclism...

  • Ciclismul are radacini stravechi. Inca din epoca renascentista, Leonardo da Vinci a desenat un obiectiv care avea numeroase elemente in comun cu bicicleta de astazi.

    In 1690, cel care a adus bicicleta in realitate a fost francezul De Sivrac. Aceasta a construit o bicicleta denumita “calul de hobby”, care spre deosebire de bicicleta de acum, nu avea pedale. O asemenea incercare a fost realizata si de Von Drais care a construit bicicleta din lemn ce avea ghidon si doua roti. Modelul acesta era foarte greu de utilizat. Cel care se apropie de bicicleta cunoscuta de noi, este fierarul Kirkpatrick Macmillan.In 1840 acesta ajunge la concluzia ca ceea ce ii lipseste dipozitivului realizat de predecesorii sai este PEDALA.

    Mai spunem ca Viarengo de Forville introduce transmisie pe roata din spate, iar medicul veterinar irlandez, John Boyd Dunlop, a introdus in scena pedalele legate cu lant si a schimbat cauciucurile cu pneuri.

    Ciclismul este, in sensul larg al cuvantului, deplasarea pe sol folosind mijloace de transport puse in miscare de muschii omului, cu precadere bicicletele. Ca sport, ciclismul condus de Uniunea Ciclista Internationala, cu sediul in Elvetia. Este impartit in mai multe genuri: ciclism pe sosea, pe teren accidentat (engleza mountain biking) etc..

    Concurentii poarta cate un numar de concurs si culorile echipei lor. Acestia au nevoie de o bicicleta pentru a rula. La startul unei curse castigatorul etapei sau cursei (in functie de tipul intrecerii) este cel care trece primul linia de sosire.


    In ciclism există 4 feluri de curse:

    • Curse clasice (durează doar o zi)
    • Mari Premii (Grand Prixuri, foarte avantajoase din punct de vedere financiar, durează doar o zi)
    • Tururi de o saptamana
    • Tururi de 3 saptamani (in cele 3 săptamani ciclistii au cate o zi de pauză la sfarsitul fiecarei saptamani)

    Ciclismul in Romania,

    Ciclismul apare in Romania anului 1869, cand Societatea Romana de Arme, Gimnastica si Dare la Semn, organiza prima plimbare in grup intre Herastrau si Baneasa. In 1891 a luat nastere la initiative unor oameni pasionati de acest sport, Clubul Velocipedistilor.

    Cu totii stim bancurile cu “Mita biciclista”, dar oare cati dintre noi stiu ca acest personaj este desprins din realitate? Da, Mita biciclista a existat si a fost una dintre primele reprezentante ale ciclismului romanesc. In cele ce urmeaza iti dezvaluim numele adevarat al acestei femei: Maria Mihaiescu. Alti adepti ai ciclismului au fost: Barbu Stefanescu-Delavrancea, Stefan Luchian, Alexandru Macedonski si Alexandru Vlahuta.

    Printre evenimentele cele mai recente organizate in Romania amintim de Turul Ciclist. Acest eveniment este organizat de Federatia Romana de Ciclism si Triatlon. Este de remarcat ca prima editie a acestui eveniment a avut loc in anul 1934.


    Beneficiile practicarii ciclismului

    Daca vine vorba de beneficiile ciclismului, acesta sunt nenumarate:

    • -iti tonifica muschii si articulatiile
    • -reduce stresul
    • -arde intre 350 si 700 de calorii pe ora, echilibreaza sistemul respirator marind capacitatea de ventilatie a plamanilor
    • -reduce riscul de cancer la colon
    • -scade nivelul colesterolului si regleaza tensiunea arteriala

    Ascunde...

  • Avantajele practicarii ciclismului
  • O multime!!!!!


    1. Cum am spus mai sus ciclismul inseamna miscare,
      iar MISCAREA=SANATATE
    2. Te vei dezvolta din punct de vedere fizic
    3. Va trebui sa te antrenezi dupa un anumit program si sa respecti niste reguli
    4. Iti vei intari imunitatea
    5. Vei invata cum sa iti controlezi respiratia
    6. Vei invata ce inseamna competitia
    7. Si iti vei forma caracter de invingator si cum sa mergi mai departe atunci cand vei pierde
    8. Iti vei dezvolta deprinderi de baza
    9. Vei avea ocazia sa faci performanta, sa fii cunoscut atat pe national cat si international
    10. Iti vei face noi prieteni

    Ascunde...

  • Reguli pentru practicarea corecta a ciclismului

  • Un bun mod de a arde calorii si a-ti tonifia musculatura este mersul pe bicicleta. Insa, pentru ca activitatea sa fie cu adevarat utila, pe langa alegerea unei biciclete buna, este necesara adoptarea unei posturi corecte si realizarea unui plan saptamanal de antrenament.

    Din 7 zile pe saptamana, este suficient sa exersezi doar 4 zile, mai exact martea, joia, sambata si duminica. Asadar, martea, antrenamentul consta in : 2 minute preincalzire, 36 minute mers pe bicicleta pe o suprafata plana intr-un ritm moderat si 2 minute de revenire la calm. Programul de joi consta in 41 de minute de mers pe bicicleta pe o suprafata neregulata cu urcusuri si coborasuri, intr-un ritm energic. Sambata si duminica este indicat sa mergi pe bicicleta intre 60 si 90 de minute pe o suprafata dreapta si neregulata, intr-un ritm moderat.

    Incheieturi si coate

    La sprijinirea mainilor pe ghidon, incheieturile nu trebuie indoite, pentru ca se incarca musculatura antebratului. Coatele trebuie usor flexate.

    Brate si umeri

    Extremitatile superioare, inclusiv umerii, sunt mobilizate si ele, fiindca servesc drept sprijin trunchiului si amortizeaza vibratiile produse atunci cand se circula.

    Spatele

    Ciclismul poate provoca suprasarcini asupra ligamentelor si musculaturii spatelui. Este importanta adoptarea unei pozitii comode, pentru a evita ca la relaxare sa se produca dureri de spate.

    Picioare

    Cel mai mare avantaj pe care il aduce mersul cu bicicleta vizeaza muschii si articulatiile picioarelor si talpilor, care se contracta si se destind in mod ritmic si natural. Muschii se tonifiaza fara sa sufere eforturi violente.


    Ascunde...